Menü

Mit tegyek, ha a sérülten érkezik meg a bőröndöm?

Devecseri Mónika
2015. 06. 10. 00:00:00
Mit tegyek, ha a sérülten érkezik meg a bőröndöm?

Mindenkivel előfordulhat, hogy a reptéren törötten vagy sérülten érkezik meg a bőröndje. Cikkünkben leírjuk mi a teendője!

Mi történik a feladott poggyásszal?

Amikor feladjuk bőröndünket, egy futószalagon keresztül jut a rakodótérbe, majd onnan rakják (dobják) egy fém kocsira, ami a repülőhöz viszi poggyászunk. Ott felrakják (vagy feldobják) egy futószalagra, ami a gép csomagterébe visz. Ott a rakodó munkások rakják (dobják) egymásra. Láttunk már olyan repteret is, ahol markológéppel történt a gépbe pakolás.

Amikor megérkezünk úti célunkhoz a repülőgépből történő kipakolás menete ugyanez, a végén egy futószalagra dobják, ami körbe forogva adja ki nekünk bőröndünket.

A fent leírtakból is látszik, hogy komoly fizikai igénybevételnek van kitéve bőröndünk: dobálják, leeshetnek, összetorlódnak a futószalagon, beakadhat a kereke.

Megelőzés

Érdemes minőségi bőröndöt vásárolnunk, ami ezeknek a fizikai hatásoknak jobban ellenáll, mint a hipermarketekben, kínai üzletekben kapható pár ezer forintos bőröndök.

Bőröndünket megóvhatjuk a fenti sérülések nagy részétől, ha nem sajnáljuk a pénzt a reptéri fóliázásra. Erős ipari fóliával és géppel szorosan körbetekerik. A szolgáltatás kérhető biztosítással, ami drágább ugyan, de ha nincs utasbiztosítássa, érdemes rááldozni ezt a plusz pénzt.

A budapesti repülőtéri fóliázás információit, díjait itt találja:

http://www.bud.hu/utazas/szolgaltatasok/poggyaszfoliazas

Itt jegyeznénk meg, hogy utazásaink számos esetben láttuk, hogy háztartási folpackkal tekerték körbe a bőröndöt. A semminél jobb, ugyan megóvja világos bőröndünk a koszolódástól, de valós védelmet nem nyújt.

Ha megtörtént a baj

Mi a teendő, ha az Ön bőröndje érkezik meg kitört kerékkel, letört fogantyúval vagy szétszakadtan?

Fontos, hogy a tranzitrészből való kilépés előtt keresse fel a „Baggage Reclaim” vagy „Baggage Lost and Found” pultot, és vetessen fel jegyzőkönyvet (Property Irregularity Report) a bőröndről. Ha ez meg van hazaérkezése után kártérítést tud kérni a légitársaságtól, vagy a charterjáratot üzemeltető utazási irodától (ez általában a nyaralásokra érvényes). Fontos még, hogy őrizze meg beszállókártyáját és a beszállókártyára ragasztott csomagcímkét is! 

Erre az ügyintézésre, a hazaérkezését követő 8 napon belül van lehetősége, nyújtsa be kárigényét mielőbb!

A legtöbb légitársaság itthon szerződik bőröndjavítókkal, ahová közvetlenül is fordulhat a fenti papírokkal. Erről az adott légitársaságtól telefonon tud felvilágosítást kapni. A bőröndöt, amennyiben lehetséges javítani fogják, ha nem akkor cserélik ugyanolyan típusra, ha ez sem lehetséges a vételárát visszautalja a légitársaság. Ez utóbbihoz szüksége lesz a vásárláskor kapott eredeti számlára, tehát őrizze meg, hogy szükség esetén igazolni tudja annak vételárát.

Reméljük hasznosnak találta cikkünket!

Tartalomhoz tartozó címkék: Blog

Keresés